Coins with History (English version)

Coins with History

Cristina Mota Gomes and Maria Graciana Dias Marques (introduction)

This book represents a further contribution to the dissemination of the coin collection of Banco de Portugal. It covers a period going from the origin of currency circulation to the 17th century.

Every piece is documented with the respective photographic reproduction, both in real size and amplified, as well as with the corresponding numismatic data.  In parallel, a small text explains the historical-cultural background and the motivation behind the decisions taken by the Sovereigns to order the issue of such coins.

Illustrated

Published in 2006